19.3.2013 uudempi takaiskari paikoilleen.
Takaiskarin vaihto ei ole suuren suuri operaatio. Pyörä seisomaan keskituelle. Takarengas pois ja pakoputken takavaimennin pois. Työkalut 15 mm lenkki ja Torxs 55. Samoilla saa myös iskarin pois.
Huusin Saksan eBay stä 2000 km ajetun takaiskarin. Valmistettu 2011.
Vasemmalla alkuperäinen joka alkoi vuotamaan. Oikealla WP 2011 vuotuisesta pyörästä jolla ajettu 2000 km, huudettu eBay de, jossa tuo moottori hivenen pienempi. Muuten ihan samanlainen. Pyörässä on ESA (Electronic Suspension Adjustment, jousituksen ja iskunvaimennuksen elektroninen säätö)
Vanha iskari Uusi iskari
Paikoillaan oleva oli SHOWA Japanilais-valmisteinen. Joka ei ole korjattavissa. Varaosanumero. 33 53 7 702 730 Uusi on WP iskari. Korvattu: 33 53 7 728 367 jossain 2008 ja 2011 välillä on alettu käyttämään WP iskaria.
Laitoin suojat talviajoa varten. Tuohon akselille kun tulee jäätä se syö tiiviste pinnan. Johtuu siitä kun pyörät yleensä suunnitellaan kesäkäyttöön. Toisin kuin moottorikelkat. Moottorikelkan iskareissa yleensä on skrapa jo poistaa jään ja näin säästää tiiviste pintoja. Pitäisiköhän antaa insinööreille neuvoja ? Pyörällä ajettu nyt talviolosuhteissa noin 7000 km kahden talven aikana.
Tilattu eBay de 18 euroa + posti.
(-) Remove
the rear spring strut
|
|
|
|
|
(-) Install
the rear spring strut
|
|
|
|